Cele szkolenia:
- zapoznanie z czynnikami decydującymi o właściwym nawiązaniu kontaktu z rozmówcą
- umiejętne wykorzystanie w procesie sprzedaży: motywacji, komunikowania się i budowania stosunków międzyludzkich.
PROGRAM:
1. Przygotowanie miejsca pracy
- zasada pierwszego wrażenia: estetyka otoczenia, wygląd zewnętrzny i zachowanie sprzedawcy,
- grymas a uśmiech
- zachowanie sprzedawcy wobec klientów,
- zachowanie sprzedawcy wobec kolegów
2. Sprzedaż jako odpowiedź na potrzeby klienta
- nawiązanie i utrzymanie kontaktu z klientem
- obsługa kliku klientów jednocześnie
3. Złożenie reklamacji
- jak radzić sobie z uzasadnionymi skargami klientów
- ustalenie zasad obowiązujących w podobnych sytuacjach
- komunikowanie się z rozgniewanym klientem.
METODOLOGIA:
Szkolenie jest prowadzone w formie warsztatu. W trakcie szkolenia zostaną zastosowane następujące metody szkoleniowe: praca w małych grupach, ćwiczenia i gry symulacyjne, dyskusja, odgrywanie ról, miniwykład.